Istenbassza... - offtopic :D

Pár napja egy hirtelen jött ötlet alapján sikerült megtalálnom egy a '80-as évek elején magnókazettára rögzített számot. Évek óta kerestem sikertelenül, mert csak annyira emlékeztem belőle, hogy "Africa, Africa, woowoowooo, Africa, Africa, ...kaaa, ....kaaaa, ...kaaa", meg valami négert emlegettek, meg azt, hogy "Good bye" és mintha helyenként német vagy holland szavakat is hallottam volna. Hát ennyiből elég nehéz, a google nem is segített, akárhányszor nekikezdtem a keresésnek, vagy Toto Africája jött elő vagy bantu négerek együttese, esetleg valami afrikai siratóasszonyok kórusa.
Aztán a napokban jött a megvilágosodás: rákerestem, hogy "hogyan keressek zenét, ha csak a szöveg egy részére emlékszem?" kérdésre. Találtam egy régi blogot, ahol felsoroltak pár tippet, hogy hol érdemes keresni. A linkek háromnegyede nem működött, a maradék nem segített, de erről eszembe jutott, hogy a dalszöveg oldalakon elvétve van olyan kereső is, ami nem a google-t indítja, hanem saját adatbázisból dolgozik. A genius.com (utálom, mert valamiért a névtelenségből hirtelen az első helyre tolakodott minden "lyrics" szót tartalmazó keresésemnél, holott életemben nem jártam ott) tűnt most a legjobb választásnak és bejött. Csak nem "Africa, Africa" kellett a keresőbe, hanem megérzéses alapon, hátha tényleg német a szám, "Afrika". Talált, süllyedt:

Magyarázat a poszt címére: a szövegben, konkrétan a refrénben van egy rész, ami úgy hangzik, hogy "Ist der Massa, gut bei Kassa, fliegt First Class er nach Mombasa". Na ezt épp csak kinőve a rövidnadrágból én úgy hallottam elsőre, hogy "Istenbassza, good bye kasza" :)   Végül is, ha meghallgatom, még most is hasonlít... (persze azt akkor is tudtam, hogy nem erről van szó, de a "good bye"-t, ami valójában "gut bei" volt, azt valóban annak hittem)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

squid - X-Forwarded-for

Command line dedup